Despre Relațiile Publice

what_is_public_relations_30366500

Relaţiile publice urmăresc crearea unui sentiment de încredere şi simpatie o organizaţie şi publicurile acesteia. În acest scop se apelează la diferite modalităţi de atragere a atenţiei mass-mediei sau a publicului respectivei organizaţii. În opoziţie cu publicitatea comercială, relaţiile publice încearcă să obţină spaţiu gratuit în presă.

Astfel, Relaţiile publice utilizează ca prim instrument relaţiile cu presa şi orice manifestare de tipul aniversărilor, vizitelor unor oficialităţi, inaugurărilor, lansărilor de produse etc, Trebuie să reţinem că relaţiile publice acoperă o gamă largă de activităţi, pe care cu greu le-am putea enumera aici.

Cu un efort de atenţie, urmărind emisiunile de ştiri sau pe cele la care participă diverşi invitaţi, vom înţelege cum au reuşit respectivele persoane să ajungă pe micul ecran. Vom descoperi astfel că, în majoritatea cazurilor, intervenţiile lor se referă la o anumită ştire. Respectivii ne lansează o carte, un disc, un spectacol de teatru, fie denunţă o situaţie sau un abuz etc. Alteori, oamenii în cauză nu au făcut altceva decât să creeze un eveniment care a atras atenţia mass-media. Acesta poate fi un marş, o petiţie publică, o ceremonie de depunere a unei coroane de flori la un monument sau orice alt eveniment pe care ni-l putem imagina, cu condiţia să fie gândit în logica mass-media, care preferă neobişnuitul în locul obişnuitului.

151321_articol

În plus, Relaţiile publice vizează adesea dezvoltarea imaginii şi recunoaşterii organizaţiei, însă ele pot servi la atingerea tuturor celorlalte obiective de relaţii publice, enumerate mai sus. Am citat, în paginile precedente, exmplul producătorilor de băuturi alcoolice care s-au plimbat prin ontreal formând imaginea unei sticle imense, „colorată” cu ajutorul umbrelelor vopsite diferit. Aceasta a fost o acţiune specifică relaţiilor publice, al cărei scop a fost să atragă atenţia. Mai mult, Relaţiile publice se referă, în special, la activităţile necomerciale. Ele se reflectă asupra unei organizaţii, asupra imaginii şi rolului social al acesteia. De asemenea, relaţiile publice sunt folosite şi pentru a face crească vânzarea unor produse, servicii sau pentru a susţine cauze şi scopuri proprii organizatiei.

6_7

În această optică, relaţiile publice reprezintă atât o abordare, o stare de spirit, o modalitate de gestiune, cât şi un ansamblu de tehnici. Ele constituie o activitate permanentă, care se exercită atât în interiorul, cât şi în afara organizaţiei. Exemplele de activităţi specifice relaţiilor publice sunt nenumărate. Imaginea Ronald McDonald reprezintă o activitate de relaţii publice. Atunci când companii gigantice precum Hydro-Quebec, Bell sau Bombardier subvenţionează un concert simfonic, avem de-a face cu relaţii publice, în aceeaşi măsură în care acestea se fac simţite în cazul unui agricultor care contribuie, în satul său, la hramul bisericii. Tot ceea ce atrage atenţia celor din jur asupra personalităţii sau activităţii unei organizaţii anume se încadrează în relaţiile publice. A susţine o conferinţă la Camera de Comerţ locală sau la Clubul Diplomaţilor, a fi preşedintele de onoare al unui comitet pentru strângerea de fonduri, constituie tot atâtea activităţi de relaţii publice. În urmă cu câţiva ani, angajaţii companiei de telecomunicaţii Telecâble Mille-Îles şi-au postat, camioanele în diverse locuri din oraş şi, în colaborare cu câteva magazine de dulciuri, au distribuit trecătorilor, gratuit, bomboane.

imagine-calin

În concluzie, Relaţiile publice constituie deci un mijloc de comunicare relativ ieftin şi foarte eficient, dacă îl stăpânim cum trebuie.

 

 

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în PR, Social Media și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Despre Relațiile Publice

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s