Cum ar arăta o campanie electorală de succes!?

politica_online-300x280

Campaniile electorale reprezintă momentul de vârf al oricărei activităţi de marketing politic. În cele aproximativ 60 de zile, cât durează o asemenea campanie în România, se utilizează aproape toate tehnicile cunoscute de advertising, relaţii publice, creare de evenimente, lobby, campanii negative, corespondenţă direct și multe altele. Campaniile electorale hotărăsc de multe ori soarta unor alegeri, iar dacă nu schimbă mereu câştigătorul, atunci sigur modifică procente.                                                                                                 Notorietatea este primul pas către credibilitatea, cea care reprezintă cheia unui mesaj câştigător. Primul lucru care trebuie obţinut pentru un candidat sau partid politic este atenţia electoratului, căci un necunoscut nu atrage privirea nici la televizor și nici într-o adunare public. În România există trei tipuri clare de alegeri: locale, generale şi prezidenţiale. Campaniile electorale aferente acestor alegeri sunt de câte două feluri: individuale, dedicate unei persoane care trebuie să fie aleasă: preşedinte de ţară, primar de localitate şi colective, dedicate unei structuri politice.                                                                                   Astfel, m-am gândit, ca un viitor relaționist public, cum ar fi să realizez o campanie electorală pentru PNL pentru câștigarea puterii, formarea Guvernului şi să dea un prim-ministru şi o majoritate în interiorul executivului României.                                                           Ca și director de campanie, voi elabora trei tipuri de mesaje: unul european, altul moral-justițiar și ultimul reformist. Astfel, mesajul european va viza integrarea României în cadrul spațiului Schengen, lucru care va deveni un punct de referinţă pentru diplomaţia românească. De asemenea, voi avea ca punct de plecare eradicarea corupţiei şi voi promite, pentru PNL, pedepsirea exemplară a corupţilor, iar pentru acest lucru voi propune partidului să înființeze un comitet special pentru lupta împotriva corupţiei. În plus, voi propune o transparență în fața presei, îndemnând ca oamenii politici din PNL să participle la talkshow-uri. Pentru o mai bună relație cu presa, voi stabili date de contact și bune relații cu următoarele cotidiene: România Liberă, Jurnalul Naţional, Evenimentul Zilei și Adevărul. Înainte de toate, aș dori să precizez faptul că o campanie electorală, oricât de bine ar fi realizată, nu poate să răstoarne o imagine formată în mai mulţi ani de zile.

insigna-electorala

Tematica acestei campanii va fi atacul la coaliția formată de cei de la PD-L. Ca elemente de publicitate, voi utiliza la început afișe, spoturi TV. Un mesaj pentru campanie ar putea fi: ,,PNL înseamnă șansa urmașilor tăi!”, insistând asupra faptului că cei mai mulţi dintre ei, bunicii şi părinţii noştri, nu au bani să îşi cumpere medicamente sau să achite întreţinerea.                     În plus, voi propune celor de la PNL să propună un proiect prin care să oprească cumva scumpirea benzinei, să se mărească alocațiile școlarilor și salariul minim pe economie. De asemenea, trebuie să urmărim crearea unor noi locuri de muncă, pentru a împiedica creșterea șomajului din țara noastră. Astfel, prin spoturile video realizate, voi urmări atacul dur și tranșant al PNL-ului asupra actualei puteri. Sloganul campaniei va fi ,,PNL= România!”, accentuând faptul că doar cu ajutorul nostrum se va redresa economia și starea țării noastre. Acest slogan respectă în mare parte caracteristicile pe care le impune comunicarea politică: claritate, concizie, formulare corectă din punct de vedere gramatical.                                                                                                                                                          De asemenea, fiecărei majusculă îi voi găsi o nouă conotație în cadrul alegerilor, și anume: ,,P”= prosperitate, ,,N”= nou și ,,L”= libertate. Acest lucru va fi valabil doar în perioada campaniei electorale. Se vor realiza dezbateri publice, vizite în localități din România, vizite ,,pe teren” pentru a discuta față în față cu populația României și pentru a afla ceea ce le lipsește și ce îi doare. În alegerea localităților de vizită, trebuie să se țină cont de următoarele lucruri: că în Târgu Mureş UDMR este un partid dominant, în Brăila PSD câştigă liniştit, PNL-ul câştigă mai multe voturi în oraşele mari, iar cele mai mici şi satele sunt mai apropiate de PSD. Când se construiesc ţintele pentru lansarea mesajelor electorale, se porneşte de la aceste constatări statistice. Se identifică electoratul propriu şi se împarte în bazine omogene.

Nehotărâţii se pot împărţi în două categorii: nonvotanţii şi cei care totuşi vor vota. Aceștia  sunt, în general, votanţi nemulţumiţi sau dezamăgiţi de partidul sau de candidatul cu care au votat în alegerile anterioare şi care în perioada interelectorală nu mai găsesc un reprezentant care să le câştige încrederea.                                                                                                        Următorul pas va fi realizarea unor sondaje de opinie, pentru a afla opinia electoratului. După realizarea acestor sondaje, rezultatele vor fi publicate în principalele ziare și difuzate la cele mai bune televiziuni de la noi din țară. Spoturile video vor include persoaneje celebre din România, care sunt plăcute de majoritatea locuitorilor.                                     În concluzie, putem afirma faptul că România a evoluat de la propaganda totalitară de tip comunist spre comunicarea deschisă, de la monopolul statului asupra informaţiei la liberalizarea totală a acesteia. Astfel, lupta politică a devenit extrem de dură, iar construcţia imaginii este un segment decisiv al acesteia şi de aceea trebuie să fie făcută cât mai profesionist.

Votari-600x400

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Articole, PR și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s