Monitorizarea site-ului unei instituții

În cele ce urmează, voi discuta despre relația Primăriei Reșița cu mediul extern. Înainte de a realiza un site web, o instituție trebuie ca, în stadiul de planificare, să poată să răspundă la următoarele întrebări: cui se adresează?, ce doresc să obțină cu ajutorul site-ului?, care sunt obiectivele clare ale site-ului?, care este imaginea pe care doresc să o transmită publicului extern?, dacă ar fi să-și caute serviciile/produsele pe internet, ce cuvinte cheie/expresii ar folosi? Odată ce instituția are răspunsurile la aceste întrebări, ar trebui să-și întoarcă privirea către conținutul propriu-zis. Site-ul este făcut pentru publicul extern, fapt care se reflectă în toată structura site-ului: de la elemente de design până la conținutul text al paginilor.

Nu trebuie sa uităm faptul că seriozitatea unui site web reiese însăși din structura, cromatica, poziționarea conținutului în pagină, accesabilitatea informației prezente etc.

Modern laptop with digital vurtual screen

Trebuie precizat un lucru important: comunicarea unei instituții publice cu mediul extern contribuie foarte mult la notorietatea și imaginea organizației în cadrul instituției. Astfel, ea îndeplinește, totodată, funcția de promovare a instituției publice a statului și a unităților administrativ – teritoriale.                                                                                                                              În urma monitorizării site-ului Primăriei Reșița, am observat faptul că acesta este bine realizat și oferă informații importante mediului extern. Bineînțeles că ar trebui realizată o optimizare a site-ului, însă toate aceste lucruri se fac în timp. Momentan, ceea ce este important este faptul că mediul extern poate avea acces la orice informație doresc ei.

În cadrul paginii, site-ul Primăriei Reșița are trei secțiuni principale, intitulate astfel: EVENIMENTE (aici sunt prezentate principalele evenimente petrecute în oraș), ANUNȚURI (aici găsim anunțurile importante pentru cetățeni, dar și dispoziții, hotărâri) și COMUNICATE  DE PRESĂ. Un lucru care trebuie adus la cunoștința fiecărei instituții este acela că fiecare secțiune din cadrul unui site web poate fi customizată până la cel mai atent detaliu. Aici stă și frumusețea mediului online: în sutele de variații posibile, variații care pot fi folosite la crearea de identitate și fidelizare a vizitatorilor, însă care fac imposibilă estimarea costurilor și timpului necesar dezvoltării până în momentul întocmirii unui brief de creație complet.                                                                                                                                               Tot în cadrul site-ului Primăriei Reșița există și următoarele secțiuni: PRIMĂRIA REȘIȚA (care include: conducere, organigramă, declarații de avere și interese, instituții publice subordonate ș.a.m.d.), CONSILIUL  LOCAL (componență, hotărâri, ședințe, rapoarte de activitate etc.), SERVICII  PUBLICE (aici găsim: Direcția Impozite și Taxe, Direcția de Asistență Socială, Serviciul Comunitar de Evidența Persoanelor ș.a.m.d.), MUNICIPIUL  REȘIȚA (include următoarele categorii: prezentarea orașului, informații utile, muzee, instituții de cultură, educație, istoric primari, cetățeni de onoare etc.), INFORMAȚII  DE  INTERES  PUBLIC (dezbateri publice, legea 52/21 ianuarie 2003, legea 544/12 octombrie 2003 ș.a.m.d.), și nu în ultimul rând secțiunile SERVICII  ONLINE, CONTACT, HARTĂ  SITE.                                                                    Ceea ce toată lumea știe este faptul că orice instituție trebuie să întrețină o foarte bună legătură cu mediul extern, să ofere informații despre serviciile pe care le oferă, să încerce să-i amelioreze imaginea de ansamblu și să-și facă cunoscute și să-și promoveze valorile.

monitorizare-cuvinte

            În momentul în care am început monitorizarea site-ului Primăriei Reșița, primul lucru la care m-am dus a fost secțiunea COMUNICATE  DE  PRESĂ.  De ce? Pentru că aceasta este primul lucru prin care poți observa dacă se ține legătura cu mediul extern și dacă acesta este informat rapid și corespunzător. În plus, presa poate fi și chiar este un foarte bun aliat în manipularea opiniei publice. Pot spune că Primăria Reșița își face treaba corespunzător și ține legătura cu mediul extern, pe care îl informează mereu, dovadă fiind numărul comunicatelor de presă apărute: 23 în luna decembrie 2012, 19 comunicate de presă în noiembrie și 26 în luna octombrie 2012. Putem observa că Primăria îi ține pe cetățeni la curent cu ceea ce se întâmplă.                                                                                                        Apoi, secțiunea care m-a interesat foarte mult a fost cea a CONSILIULUI  LOCAL. Am început astfel cu analiza categoriei Ședințe ale Consiliului Local. Pot spune că am rămas dezamăgit de faptul că în luna decembrie 2012 au avut loc 0 ședințe, în vreme ce în noiembrie s-au ținut 2 ședințe, iar în luna octombrie s-au desfășurat 3 ședințe. Probabil că, fiind luna ”cadourilor”, stimații noștri aleși au decis să își ia puțină vacanță. Oricum, ceea ce contează este că omul poate avea acces la ceea ce s-a discutat în cadrul ședințelor. Apoi, un lucru care m-a interesat a fost secțiunea Hotărâri ale Consiliului Local. Pe site sunt publicate toate hotărârile luate de către consilieri, mediul extern având oricând acces la acestea. Astfel, în luna decembrie a anului 2012 au fost adoptate 21 de hotărâri, în timp ce în luna noiembrie au fost luate 24 de hotărâri, iar în octombrie acestea au fost în număr de 53.

La secțiunea INFORMAȚII   DE  INTERES  PUBLIC  am vrut să văd numărul dezbaterilor publice care au avut loc în anul 2012. Astfel, au avut loc 2 dezbateri publice: în 26 ianuarie și 20 iunie. Temele acestora au fost: ”Proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Consiliului Local al Municipiului Reșița pe anul 2012” (26.01.2012, la care nu a paricipat niciun cetățean, deși au fost anunțați) și ”Mijloacele de transport din municipiu: eliminarea tramvaielor sau nu?”. Pentru cei care nu au ajuns la vreo dezbatere, pot găsi pe site procesele verbale.                                                                                                               Prin întreaga lor activitate, autoritățile publice trebuie să urmărească satisfacerea interesului general al mediului extern, iar instituțiile administrației publice au obligația de a se apropia de membrii colectivităților locale și să mențină un contact permanent cu aceștia.                În ultimul rând, am fost interesat de secțiunea MUNICIPIUL REȘIȚA, mai exact de categoria Cetățeni de onoare. Trebuie să spun că Primăria Reșița are grijă de mediul extern, între anii 1993 – 2012 fiind propuse ca Cetățeni de onoare 153 de persoane. Din toate aceste persoane, au fost acordate 41 de titluri, cele mai cunoscute personalități fiind: Flavius Koczi (gimnastică), Ștefan Popa Popa’S (cultură), Pârâianu Eremia și Aihan Omer (handbal), Nicoleta Voica (muzică), Florin Piersic (teatru). Se poate observa clar că persoanele care au adus merite deosebite orașului Reșița au fost recompensate pe măsură, fiind apreciate de către Primărie.

tracking_graphs

În concluzie, comunicarea cu mediul extern este absolut esențială pentru orice instituție publică.  Este evident că fără comunicare nu poate fi organizare. Publicul extern este unul dintre principalii aliați ai aleșilor locali și autoritățile publice trebuie să comunice, să fie deschise, să respecte și să ia în considerare cetățeanul.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Articole, PR, Social Media și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s