O campanie de succes pentru diminuarea violenței domestice

În cele ce urmează, voi prezenta o campanie care a avut succes și a diminuat violența domestică într-o anumită măsură. Este foarte important să putem participa și noi la o astfel de campanie, deoarece acest lucru ne poate schimba viziunea despre lume, despre oameni și putem învăța foarte multe lucruri.                                                                                                            Această campanie a fost realizată de fundația Sensiblu, care se numește ,,Campania V-Days 2010 – Violența în familie deformează realitatea!”. Aceasta este o campanie de conștientizare a consecințelor violenței domestice și are loc anual în perioada 25 noiembrie – 10 decembrie. Cea pe care am analizat-o a avut loc în anul 2010, abordând abuzul emoțional și  modul în care acesta îi poate schimba unei femei părerea despre sine și percepția asupra realității.

stiker_oglinzi

Organizatorii au pornit de la cercetări care demonstrează că o femeie căreia i se zice zilnic că este incapabilă, proastă, urâtă ajunge să creadă că este adevărat și că așa este ea. Astfel, ea tinde să se izoleze de prieteni, amici, neavând încredere în propria persoană. De aceea, mesajul campaniei este: ,,Nu o judeca. Mai întâi înțelege-o și după aceea învață să o ajuți.”. Campania s-a desfășurat în mare măsură pe o platformă online, înființată în 2009, și anume www.nuepoveste.ro. Mai mult, a avut loc și o comemorare a femeilor care au decedat în urma violenței domestice.                                                                                                          Obiectivele acestei campanii au fost: să îi facă pe cei din jurul lor să reacționeze și să ajute femeile aflate în dificultate; site-ul www.nuepoveste.ro să devină o comunitate unde victimele acestui fenomen să comunice, să găsească sprijin și informații utile; numărul de vizitatori de pe site să fie mai mare de 5.000; numărul membrilorde pe forum să crească cu cel puțin 40% față de 2009; o promovare intensă în media; cauza de pe Facebook ,,Spune tuturor că violența domestică nu e poveste!” să adune peste 3.000 de susținători.

prezentareconferinta-101125083817-phpapp02-thumbnail-4

Publicul țintă al acestei campanii a fost reprezentat de:

  • victime ale violenței domestice (în special femei cu vârsta cuprinsă între 25 și 45 ani);
  • persoanele apropiate victimelor (adică publicul larg);
  • presa;
  • lideri de opinie și oficialități.

Această campanie a dorit să ilustreze esența temei prin redarea unui film, care să fie primul lucru pe care un vizitator îl vede pe site. Acest film prezintă o zi din viața unei femei abuzate emoțional. Mai mult, vizitatorilor li se cereau să se implice în desfășurarea acțiunii, răspunzând în mod interactiv la întrebări despre ce ar trebui să facă femeia respectivă. În plus, acel site conținea: un forum unde puteau fi cerute sfaturi; mărturii ale unor femei agresate, care au gasit puterea de a vedea realitatea și au putut trăi departe de partenerul violent; informații utile despre cum poți recunoaște un partener violent, care este legislația în domeniu, ce pot face persoanele implicate în astfel de cazuri.

Rezultatele acestei campanii au fost foarte mulțumitoare, mai ales având în vedere faptul că a fost abordată o temă dificilă, și anume aceea a abuzului emoțional. Astfel, campania a avut următoarele rezultate:

  • cauza de pe Facebook a adunat peste 3.500 de susținători până la sfârșitul campaniei;
  • numărul membrilor de pe forum a crescut cu peste 120% față de 2009;
  • pe durata campaniei au existat peste 100 de “tweet”-uri legate de site, articole legate de campanie;
  • campania a fost mediatizată pe 27 de site-uri. În plus, a fost promovată de 13 bloggeri și 6 persoane publice, prezente în rețelele sociale;
  • peste 7.000 de vizitatori unici au accesat site-ul www.nuepoveste.ro și au vizualizat, în total, peste 40.000 de pagini.

Astfel, se poate vedea că această campanie realizată de cei de la Sensiblu a avut un mare succes, ajutând multe femei să își accepte drama și să o depășească. Nu a fost ușor, căci au avut mult de muncă, însă în final contează doar rezultatele. Merită foarte multe felicitări și să sperăm că și alte fundații vor urma exemplul celor de la Sensiblu și că vor încerca să facă victimelor violenței domestice o viață mai bună.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în PR, Promovare, Social Media și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s