Cum să-ți distrugi RePutația într-o secundă!?

      

A construi o reputație online solidă presupune mult timp și la fel de mult efort. Trebuie să ai grijă de această reputație înainte ca lucrurile neplăcute să se întâmple. Majoritatea companiilor nu fac asta și apoi intră în panică. Astfel, pe internet nu poți repara rapid o informație negativă. Trebuie să ai grijă să ai cât mai multe reacții pozitive, astfel încât să poți contracara un comentariu negativ.

Se poate distruge ușor o reputație online? Uite că da, se poate. Este și cazul clubului Heaven din Timișoara.

În luna iunie a acestui an, în Timișoara s-a invit o situație pe cât de neplăcută, pe atât de interesantă. Aceasta implică OMUL și managementul reputației unei companii/organizații. Astfel, s-a petrecut următorul eveniment: o femeie cu handicap locomotor, pe nume Lavinia Rausch, a ajuns în clubul Heaven Studio, unde a vrut să intre, dar  a avut loc un incident. Conform spuselor femeii, aceasta nu a fost lăsată să intre. În schimb, clubul a declarat că  femeia a plecat până a venit managerul la ușă. Peste câteva zile, Lavinia Rausch a revenit în club, de data asta alături de o echipă a celui mai puternic ziar local, Tion și Agenda, și a vrut să intre din nou în club.

Acum se pare că există aceleași versiuni: femeia a declaract că angajații i-au spus  că Heaven nu e dotat pentru persoane cu dizabilități, în timp ce angajații clubului susțin că, datorită umplerii aproape de capacitate, i-au transmis femeii riscul unei accidentări involuntare, aceasta fiind nevoită să părăsească locația. Indiferent de adevărul uneia sau alteia dintre părți, povestea devine interesantă deoarece a fost ,,prinsă” de social media, de bloggeri și de presa locală.

Astfel, în urma acestui tragic incident, s-a pornit pe Facebook o campanie de boicotare a clubului, iar câteva ziare, site-uri locale și bloguri au preluat povestea femeii, pe pagina unde a fost publicată știrea apărând injurii, reacții vehemente și chiar instigare la ură și rasism.

Partea mai interesantă este că, poate pentru prima oara, în Timișoara un club trebuie să recurgă, voluntar sau involuntar, la managementul reputatiei.

Însă ce a facut Heaven Studio? Singurul lucru făcut de conducerea clubului a fost să își ceară public scuze. Trist, dar adevărat. În continuare, Heaven are același succes. Să nu uităm faptul că Heaven Timișoara are și concurenți în zonă, cluburi precum RiverDeck, Fratelli, Pantheon, care ar putea beneficia de pe urma scandalului și a celebrității temporare a Laviniei.

În concluzie, se pare că totul se rezumă însă la managementul reputației: cum să gestionezi o imagine și o reacție negativă, cum poți să o transformi într-o imagine pozitivă și un feedback bun al clienților. Reputaţia este în mod clar un capital preţios, dificil de stabilit şi exigent.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în PR, Publicitate, Social Media. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s