Eternul război ONLINE: Jurnalişti versus PR-işti… Cine e mai ,,tare”?

 

Relevanţa locului şi relaţia dintre practicienii în comunicare si jurnalişti sunt două elemente care pot defini identitatea PR-ului. În ciuda creşterii globalizării, media online şi marketingul social pot face posibilă transmiterea de mesaje la niveluri locale. Chiar dacă oamenii comunică cu prietenii din întreaga lume, în timp real, înţelegerea comunităţilor locale şi cunoaşterea locală sunt absolut esenţiale pentru a face comunicarea relevantă şi eficientă. Dorinţa cea mai mare a unui profesionist PR atunci când doreşte să valorifice afacerea unui client este aceea de a fi acolo pentru a şti ce se întâmplă, pentru a identifica nevoile comunitare.

Există dezbateri neîncetate despre relaţia dintre jurnalişti şi practicienii din domeniul PR. Fiecare profesie este dependentă una de cealaltă. Deseori jurnaliştii sunt sceptici în ceea ce priveşte munca unui PR-ist. El este perceput doar ca un angajat îngrijorat de reputaţia organizaţiei sau a instituţiei pe care o reprezintă. În general, jurnalistul vrea sa afle mai multe de la PR, iar PR-ul îşi cam asumă rolul de paznic al instituţiei pe partea de comunicare.

În ceea ce priveşte viitorul relaţiei dintre PR – Media, Radu Neag, jurnalist la Adevărul Cluj afirmă: „Ziariştii vor mai avea nevoie de PR-işti doar în cazul în care e nevoie de o reacţie din partea companiei respective. Chiar şi aşa, PR-ul ar putea da replica: Am postat pe Twitter poziţia companiei cu câteva ore în urmă”. Jurnalismul autentic va îmbunătăţi practica în relaţiile publice. Media tradiţională influenţează încă, iar new media este în curs de dezvoltare.

Putem vedea: campanii de PR, alte exemple bune, aici aveţi tot ce vă interesează.

Nu poţi fi în acelaşi timp şi jurnalist şi PR-ist! Mai mult chiar, disputele dintre jurnalişti şi oamenii de PR sunt des întâlnite, atât din motive subiective, cât şi ca urmare a importanţei tot mai mari acordate campaniilor de PR, uneori chiar în detrimentul publicităţii „clasice”.

Motivul pentru care cele două profesii nu pot fi urmate concomitent de o persoană sunt: în primul rând, acela că cei doi actori, jurnalistul şi PR-istul, au priorităţi diferite. Un alt element de diferenţiere între reprezentanţii celor două profesii este clientul fiecăreia dintre ele. Jurnalistul are drept client publicul, iar PR-ul are drept client o companie.

Jurnalismul online aduce cu sine anumite riscuri. Conform Marianei Brandl-Gherga, autenticitatea conținutului, verificarea surselor, acuratețea și adevărul, pot fi puse sub semnul întrebării, dacă cineva intenționează să dezinformeze prin intermediul Internetului. Dacă în presa tipărită știrile erau actualizate abia a doua zi, în cadrul mediului online actualizările sunt permanente, viteza se numără printre principalele aspecte ale acestui mod de a face presa. În paralel, PR-ul online este eficient în stabilirea unor relaţii rapide, pe termen lung, în orice moment, în orice loc, de care poate depinde succesul organizaţiei pe termen lung între organizaţie şi public. Social media este astfel, un foarte bun instrument de comunicare: twitter, facebook, LinkedIN, Blogurile.

În concluzie, consider că trebuie făcute eforturi pentru ca bariera care ar trebui să existe clar între jurnalist şi specialist în relaţii publice să fie mult mai bine trasată. Cele mai multe conflicte decurg din faptul că PR-iştii cad deseori în capcana de a crede că ştiu să facă mai bine meseria jurnalistului, iar de multe ori şi jurnaliştii cred acelaşi lucru despre meseria de comunicator.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în PR, Social Media. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Eternul război ONLINE: Jurnalişti versus PR-işti… Cine e mai ,,tare”?

  1. Pingback: Criza de identitate din mediul online: jurnalişti vs. PR-işti | Anca Coșeri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s