Campania online ,,Refinanţare BCR” – cum arată o campanie de succes!!!

Campaniile de PR online au un impact asupra consumatorului mai puternic şi mai de durată decât publicitatea, deoarece creează o legătură între acesta şi transmiţător. Avantajele oferite ţin în primul rând de costurile necesare, care sunt mai mici decât în mediul tradiţional. Un mare beneficiu este oferit de interactivitatea pe care o oferă. Se pot obţine aşadar răspunsuri de la public, se pot realiza sondaje online, se pot obţine păreri, se pot constata ce lucruri se doresc a fi îmbunătăţite.

,,#Refinanţare” este considerată a fi o campanie fără precedent în blogosfera românească, desfăşurată pentru clientul BCR şi gândită de Blogal Initiative şi Revista Biz. Campania a avut loc în perioada 6 iunie – 5 iulie 2011.

Această campanie este una pentru produsul de refinanţare al băncii şi i-a avut drept public ţintă principal pe bloggerii începători.

Conceptul campaniei a fost de a lega două generaţii de bloggeri: cei care au fost consistenţi şi fac bani din blogging la momentul actual şi cei care fie au scris până atunci doar de plăcere şi voiau să facă mult mai mult cu blogul lor, fie poate nu au avut şansa de a lucra cu un brand. Mai multe detalii despre campanie puteţi găsi aici.

Campania propriu-zisă: Bloggerii au fost provocaţi să răspundă la întrebarea ,,Pentru 1500 de euro, tu cum ai vedea o campanie pentru produsul de refinanţare de la BCR?”. Premiile constau în: 1500 de euro (locul 1), 2 iPad-uri de 16Gb (locul 2) şi 8 telefoane HTC pentru următorii participanţi, clasaţi pe locul 3. Bloggerii care voiau să participe trebuiau să îşi anunţe intenţia prin email la o adresă de email dată, după care primeau brief-ul despre produsul de refinanţare de la BCR şi obiectivele pe care le urmărea compania prin această campanie.

Rezultatele campaniei: În numai două săptămâni de la lansarea campaniei, 178 de bloggeri şi-au maifestat deja interesul faţă de campanie; 107 s-au înscris deja în campanie, generând 180 de articole (ce însumau peste 500.000 de afişări pe zi). Pentru cifrele date, aveţi sursa aici. De asemenea, potrivit unui studiu Mediafax Monitorizare, BCR a fost cea mai mediatizată bancă în mediul online în decursul mai-iunie.

Alte cifre: Au fost 117 bloggeri înscrişi în campanie, au fost 277 de postări înscrise în concurs, widget-ul campaniei a fost prezent pe 153 de bloguri şi site-uri, iar aproape 40 bloguri/site-uri au afişat widget-ul fără să se fi implicat direct în campanie. Hashtag-ul campaniei, ,,#Refinanţare, a avut 3.090 menţionări în social media românească. Pentru mai multe detalii, accesaţi.

În concluzie, succesul campaniei ,,#Refinanţare” vine din faptul că a fost gândită special pentru mediul online, dar care a mobilizat prin concurs o mare parte din blogosfera românească.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Branding, PR, Promovare, Publicitate, Social Media. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s